All for Joomla All for Webmasters
3.5 C
Visoko
Utorak, Mart 19, 2019

BRZO HODANJE I TRČANJE NA ZIMI, MINUSU I SNIJEGU

Kraj kalendarske godine i početak nove uvijek nas razveseli blagdanima, darivanjem i toplim trenucima koje provodimo s našim bližnjima. Bilo bi zaista sjajno kada bismo tu toplinu mogli ponijeti s nama na trening jer kada živa “padne ispod nule” sama pomisao izlaska na “minus” često gasi…

Prije nego što krenemo detaljno savjetovanje kako trčati po hladnoći, važno je istaknuti kako se za vježbanje u zimskim uvjetima zaista treba pripremiti. I to na oba fronta – psihički i fizički. S time da je psihička priprema najčešće ona gdje većina rekreativaca – “zapne”. Ponekad zna biti teško kvalitetno se motivirati na izlazak iz tople sobe u nemilost hladnog vremena, no fokusiranjem na zadani cilj i želju na ostvarivanje uspjeha, i to će postati minimalna prepreka.

Što se tiče fizičke pripreme, ovdje mislimo na pravilan odabir odjeće i obućeTrčanje po zimi se, uz niske temperature, kratak dan, mogući vjetar i padaline, stvarno čini kao nemoguća misija, međutim, uz pravu opremu i volju, ništa nije nemoguće.

Kao što se sav trud isplati kasnije, tako i trčanje po hladnoći ima svojih prednosti – od činjenice da redovitim treniranjem možete ojačati imunološki sustav preko toga da tijelo troši više kalorija za regulaciju tjelesne temperature do toga da nepredvidljivosti podloge po kojoj se trči poboljšava okretnost i koordinaciju oko-stopalo.

Osim toga, tijelo pri treningu proizvodi toplinu te je stoga trčanje po hladnom vremenu manje zahtjevno od trčanja po sparnim i vrućim ljetnim danima. Također, hladno okruženje potiče razgradnju masti, a time i unaprjeđuje tijelo.

Prema preporukama stručnjaka, treba se obući slojevito. Izbjegavajte pamučnu odjeću jer ona skuplja znoj i može dovesti do neugodnih posljedica poput prehlade. Za prvi se sloj odjeće preporučuje sintetika, polipropilen i/ili vunu u dijelu sastava, da izvlači znoj s tijela. Dugi rukavi su naravno obavezni.

Za drugi je najbolji flis jer je super izolator dok je posljednji sloj zaštita od vjetra. Nemojte se dodatno opterećivati teškim jaknama ili hoodie majicama jer će one otežati disanje kože, a stvari postaju još i zeznutije kada se napune znoja.

Kvalitetne čarape i rukavice također su važan faktor zimskih treninga stoga obratite pažnju da budu udobni i odgovarajućeg materijala. U suprotnom će vas dočekati žuljevi, moguće ozljede i/ili neugodan miris. Bilo bi odlično da ste pri kupnji novih tenisica za trčanje po zimi razmišljali unaprijed pa uzeli pola broja veće kako bi mogli nositi deblje čarape.

Zaštitite i glavu. Dobra kapa je iznimno važna jer se preko glave jako rashlađujemo, odnosno gubimo toplinu, a s time i energiju.

I na kraju, svaka dodatna oprema koja će vam osigurati stabilniji korak i manju izloženost mogućim ozljedama i prehladi je dobrodošla – gamaše, reflektirajući prsluci, čeona lampa, pojas s bočicom vode…